Rejestr zmian
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
RODO - Informacje dotyczące danych osobowych
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2019-04-26 14:56:20 przez admin admin
Akapit nr - brak tytułu
Od 25 maja 2018 roku uległy zmianie przepisy regulujące przetwarzanie danych osobowych osób fizycznych. Dbając o bezpieczeństwo Państwa danych osobowych przetwarzanych w związku
z zadaniami realizowanymi przez Powiatowy Inspektorat Weterynarii informujemy o prowadzonej przez nas polityce prywatności.
z zadaniami realizowanymi przez Powiatowy Inspektorat Weterynarii informujemy o prowadzonej przez nas polityce prywatności.
Zgodnie z rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych
i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych), Dz.U.UE.L.2016.119.1 (dalej: RODO), informujemy, że:
i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych), Dz.U.UE.L.2016.119.1 (dalej: RODO), informujemy, że:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Powiatowy Lekarz Weterynarii
w Międzyrzeczu z siedzibą przy ul. Zakaszewskiego 2, 66-300 Międzyrzecz, zwany dalej jako: Administrator. W sprawach z zakresu ochrony danych osobowych możliwy jest kontakt bezpośrednio w siedzibie, adresem mailowym lub telefonicznym, tel.: 95 741 22 38, adres e-mail:
- Podstawa i cel przetwarzania danych
- podjęcie działań zmierzających do zawarcia umowy oraz realizacji zawartej umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
- wypełnienie obowiązków prawnych ciążących na Administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO),
- dochodzenie roszczeń i obrony przed ewentualnymi roszczeniami wynikającymi z praw
i obowiązków Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO); - prowadzenie rejestrów, wykazów i list oraz wykonywanie innych obowiązków prawnych nałożonych na Powiatowego Lekarza Weterynarii mocą prawa unijnego i krajowego,
w szczególności;
- Ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. o Inspekcji Weterynaryjnej,
- Ustawą z dnia 16 grudnia 2005 r. o produktach pochodzenia zwierzęcego,
- Ustawą z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia,
- Ustawą z dnia 11 marca 2004 r. o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt,
- Ustawą z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt,
- Ustawą z dnia 22 lipca 2006 r. o paszach,
- Ustawą z dnia 6 września 2001 r. Prawo farmaceutyczne,
- Ustawą z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej,
- Ustawą z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego,
- Ustawą z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach;
- Kodeks postępowania egzekucyjnego
- Ustawa o kontroli weterynaryjnej w handlu
- Ustawa z dnia 2 kwietnia 2004 r. o systemie identyfikacji i rejestracji zwierząt
- Ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości
- Ustawa z dnia 10 grudnia 2003 r. o kontroli weterynaryjnej w handlu
- W przypadkach, w których przetwarzanie danych odbywa się na podstawie zgody (art. 6 ust. lit. a RODO) osobie, która udzieliła zgody przysługuje prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych, którego dokonano przed jej cofnięciem.
- Przekazywanie danych
- Powiatowy Inspektorat Weterynaryjny może przekazywać dane osobowe innym odbiorcom, wyłącznie na podstawie przepisów prawa, a także podmiotom współpracującym z PIW
w Międzyrzeczu (usługi: prawne, doradcze oraz wspierające PIW w dochodzeniu roszczeń
w przypadku ich wystąpienia, kurierskie, pocztowe, związane z utylizacją dokumentacji oraz innych nośników zawierających dane osobowe). - PIW w szczególnych przypadkach przekazuje dane osobowe do państw trzecich i organizacji międzynarodowych. W takiej sytuacji zostaną Państwo o tym bezzwłocznie poinformowani.
- Odbiorcami danych osobowych, w rozumieniu art. 4 pkt 9 RODO mogą być organy publiczne oraz podmioty, z którymi Administrator zawarł umowę powierzenia w zakresie archiwizacji, usług doradczych, kurierskich i innych niezbędnych w celu realizacji zadań własnych.
- Okres przechowywania danych osobowych
- przez okres niezbędny do realizacji zawartej umowy, a następnie przez okres konieczny dla zabezpieczenia dochodzenia ewentualnych roszczeń oraz spełnienia obowiązków wynikających
z przepisów prawa w związku z zawartą umową; - w przypadku przetwarzania na podstawie zgody, do jej cofnięcia na osobowych lub złożenia sprzeciwu,
- w sytuacji, w której przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie przepisów prawa, przez okres wynikający z przepisów szczególnych.
- Uprawnienia osób których dane dotyczą.
W związku z przetwarzaniem danych osobowych przez Powiatowy Inspektorat Weterynarii
w Międzyrzeczu, posiadają Państwo prawo do:
w Międzyrzeczu, posiadają Państwo prawo do:
- dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem – w zakresie określonym przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.;
- wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa UODO, gdy uznają Państwo, iż przetwarzanie Państwa danych osobowych, narusza przepisy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.
- Profilowanie
Powiatowy Inspektorat Weterynarii w Międzyrzeczu nie stosuje narzędzi zautomatyzowanego przetwarzania danych w tym służących do tzw. profilowania.
- Zakres przetwarzania danych
Powiatowy Inspektorat Weterynarii, będzie przetwarzać państwa dane osobowe wyłącznie
w konkretnych, wyraźnych i prawnie uzasadnionych celach, realizując obowiązki prawne nałożone na inspekcje. W szczególności imiona, nazwisko nr PESEL, data urodzenia, adres zamieszkania, dane kontaktowe (e-mail, telefon).
w konkretnych, wyraźnych i prawnie uzasadnionych celach, realizując obowiązki prawne nałożone na inspekcje. W szczególności imiona, nazwisko nr PESEL, data urodzenia, adres zamieszkania, dane kontaktowe (e-mail, telefon).
W zależności od podstaw przetwarzania danych, w tym udzielonej zgody, przetwarzamy państwa dane osobowe w następujących celach:
Cel
|
Wyjaśnienie
|
Podstawa prawna
|
Okres przetwarzania danych
|
Należyte wykonanie obowiązków prawnych inspekcji. W związku z potrzebą ustalenia tożsamości osób w stosunku do których prowadzone są czynności.
|
Wszelkie czynności związane z realizacją zadań ustawowych Inspekcji.
|
Rozporządzenie art. 6 ust 1 lit. b)
|
Do czasu prawnie uzasadnionego celu realizowanego przez Inspekcje.
|
Prowadzenie i przechowywanie dokumentacji służbowej PIW.
|
Niezbędne czynności mające na celu zabezpieczenie właściwego toku postępowania administracyjnego.
|
Rozporządzenie art. 6 ust 1 lit. b)
|
Do czasu prawnie uzasadnionego celu realizowanego przez Inspekcje.
|
Realizacja działań prowadzonych na podstawie udzielonych zgód
|
Przetwarzanie danych osobowych w przypadku zbierania zgody wskazującej odrębny cel przetwarzania.
|
Rozporządzenie art. 6 ust 1 lit. a)
|
Do czasu wycofania udzielanych zgód
|
Pozostałe cele realizowane w ramach uzasadnionego interesu administratora
|
– zapewnienie bezpieczeństwa osób i mienia
– wewnętrzne cele administracyjne, analityczne i statystyczne
– kontekst w którym zebrano dane osobowe w szczególności relacje między osobami, których dane dotyczą administratorem
|
Rozporządzenie art. 6 ust 1 lit. f)
|
Do czasu wypełnienia prawnie uzasadnionych interesów PIW Międzyrzecz
|
Realizacja obowiązków podatkowych.
|
Prowadzenie ksiąg rachunkowych w związku z realizacją obowiązków podatkowych.
|
Rozporządzenie art. 6 ust 1 lit. c)
|
Do czasu prawnie uzasadnionego celu realizowanego przez Inspekcje
|
- dobrowolne, jeżeli dotyczy udzielenia zgody na przetwarzanie danych osobowych;
- dobrowolne, jeżeli jest ono warunkiem zawarcia umowy i spełnienia wymogów wynikających z przepisów prawa; niepodanie tych danych osobowych skutkuje brakiem możliwości zawarcia umowy i realizacji obowiązków, którym podlega Administrator;
- obowiązkowe w przypadkach, gdy przepis prawa tak stanowi.
Niniejsza informacja nie wymaga od Państwa żadnych dodatkowych działań.
Administrator danych osobowych